امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۰۲- ۱۴:۰۱ - مشاهده: ۱۸۱

پیام‌های نوروزی رهبران جهان

پیام‌های نوروزی رهبران جهان

شماری ازمقام‌های بین‌المللی و رهبران جهان فرارسیدن نوروز  راتبریک گفته اند..

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی‌که به مناسبت نوروز در وب‌سایت این سازمان قرار داده نوشته است: نوروز جشن آغازهای نو است - آغاز سال نو، فرا رسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت. این جشن، میلیون‌ها نفر از نسل‌ها و ملت‌های مختلف را گرد هم می‌آورد. در این ایام پر از چالش، نوروز، گفت‌وگو، حسن همجواری و آشتی را ترویج می‌کند. دبیرکل سازمان ملل دراین پیام می‌افزاید:نوروز همچنین اهداف و ارزش‌های سازمان ملل متحد یعنی صلح، حقوق بشر و کرامت انسانی را تقویت می‌کند. پس بیایید همه از روح نوروز الهام بگیریم و قدرت لازم برای از میان برداشتن اختلافات، پرورش اتحاد و حمایت از یکدیگر را بیابیم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در پیام نوروزی خود تصریح کرد که به همراه جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، فرا رسیدن نوروز را به میلیون‌ها نفری که آن را جشن می‌گیرند، تبریک می‌گوید.جو بایدن نوشته است: نوروز امسال در حالی فرا می‌رسد که زمان سختی برای بسیاری از مردم است، در برهه‌ای که بیش از هر زمان دیگری به امید نیاز است.

رئیس جمهوری آمریکادرادامه گفته است که جنگ غزه «رنج وحشتناکی رابرمردم فلسطین تحمیل کرده است

کامالا هریس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا نیز در یک پیام ویدئویی فرارسیدن نوروز را به همگان تبریک گفته است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیز در پیامی نوروزی نوشت: «با آرزوی سالی سرشار از تندرستی، آرامش و بهروزی برای همه که نوروز را جشن می‌گیرند. سال نو مبارک

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما